اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا به قانونی که آزادی بیان در اروپا را تضمین می کند رای مثبت دادند. این قانون پاییدن، سانسور و نظارت بر استفاده شهروندان از اینترنت را ممنوع کرده است.

اعضای اتحادیه می باید از حقوق اساسی شهروندان دفاع کنند و از اطلاعات شخصی، آزادی اندیشه و بیان، آزادی احزاب، فعالیت سیاسی و برابری جنسی محافظت نمایند. قانون با 481 رای مثبت، 25 رای منفی و 21 رای سفید به تصویب رسید. این قانون دست شرکت های بزرگ تلفن و اینترنت را که از دسترسی مشترکین به سایت های تورنت جلوگیری می کنند، کوتاه خواهد کرد.

مایکروسافت که اخیرا اعلام کرده که با فرستادن برنامه های ویژه دست استفاده کنندگان غیرقانونی از ویندوز XP را رو خواهد کرد، با آمدن این قانون مشکل زیادی پیدا خواهد کرد.

در ایران دولت با همکاری پرتوان لشگر عرضه کنندگان خدمات تلفن و اینترنت و به ویژه شرکت مخابرات کوشش می کند تا حقوق شهروندان را در اینترنت به بهترین روش ممکن پایمال کند. دستگیری وب لاگ نویسان و هک کردن سایت های مخالفین از جمله خدمات درخشان در زمینه حفظ حقوق شهروندیست.

1 Comment:

  1. جهانگرد said...
    سلام
    همانطور که فرمودید در ایران این ازادی ها را پاپس کشیدن حکومت از حق حاکمیت می دانند با دوستی امروز در باره ازادی بیان در اسکاندیناوی صحبت می کردم ومی گفتم در ایران حکومت ما از غرب تنها امریکا وانگلیس را برای ما می اورد ومثال می زند حال انکه اسکاندیناوی سالها ازادی بیان دارد وامروز هم اروپا به این مسئله واین پیمان مقدس به نظر من پیوست نظر تان در باره نظر این حاکمان تمامیت خواه چیست ؟حقیقتا خکام اروپا ونروژ شما نمی خواهند مثل اینها ملوک الطوایفی پدر خوانده مسلکی بر مردم حکم کنند؟

Post a Comment




 

این جا | @