ملت یه نفر رفته خانه ی همسایه و سه نفر را- دو زن و یک مرد، یکی از زن ها حامله هم بوده – با چاقو به قتل رسانده. اگر در ایران بود قاتل را چهار بار قصاص می کردند. این جا اما قاتل را پلیس گرفته و اولین کاری که کردند وکیلش را معرفی نمودند. به دستور وکیل قاتل را به بیمارستان روانی برده اند و پلیس تا بررسی وضعیت روانی قاتل حق بازجویی او را ندارد. بی شک هر کدام از ما خواهان سر بریده او هستیم، اما قانون که باشد رفتار باقاتل هم انسانی تر می شود. این قاتل پس از معالجه و اثبات جرم- اگر در حالت روانی نبوده باشد- به پانزده تا بیست سال زندان محکوم خواهد شد. البته اگر در دوران زندان رفتار خوبی داشته باشد او را پیش از موعد مقرر آزاد خواهند کرد. اگر هم روانی باشد که باید برای معالجه در تیمارستان نگهداری شود. شما بودید چه حکمی برای او صادر می کردید؟

1 Comment:

  1. جهانگرد said...
    سلام
    دوست عزیز من تازه با شما اشنا شده ام دوستانی زیادی در سوئد دارم اما در نروژ کسی را نمی شناختم من دل در گرو اسکاندیناوی دارم خوشحالم با شما تبادل نظر کنم واز احوالات سرزمین سرد شمالی اگه شوم
    در مورد این پست تان من حرفی ندارم در موردحذف اعدام اما الان خانواده های مقتول به خاطر اینکه طرف بر فرض روانی هم بوده واین غلط را کرده ایا از خون عزیزان بی گناهش که مرده اند می گذرد؟ یا راضی می شود؟
    من خودم را جای این خانواده ها می گذارم بله عفو و بخشش چیزی است که خیلی هم خوبه اما قاتل 20 سال بره زندان بعد هم بیاد بیرون با عفو خوردن واین جور چیز ها از کجا مطمئن باشیم که فردا سه نفر دیگه رو نکشه؟!!!

Post a Comment




 

این جا | @