گروهی از پژوهش گران مقاله ای در The Open Chemical Physics Journal منتشر کرده اند که روشنی تازه ای به وقایع حمله تروریستی یازدهم سپتامبر می تاباند. این پژوهش گران در میان گرد و غبار ناشی از تخریب برج ها ماده انفجاری نانوترمیت پیدا کرده اند. نانو ترمیت ماده انفجاری است که گرمایی 2500 درجه ای ایجاد می کند و قادر است فولاد را به آسانی ذوب کند.

نیلس هاریت محقق دانمارکی رئیس دپارتمان شیمی در دانشگاه کپنهاگ و عضو این گروه پژوهشی می گوید: این  کشفی اساسی است. تا کنون کسی با چنین بررسی دقیقی از وجود نانوترمیت در این انفجارها خبر نداده است. ترمیت از سوی هواپیما ها نیامده. کسی باید آنها را در ساختمان ها جاسازی کرده باشد. ترمیت را باید به ستون های فولادی نگهدارنده ساختمان بسته باشند و آن را از راه دور منفجر کرده باشند.

انتشار این نتایج خط بطلانی بر مهمترین گزارشی که تا کنون در این باره منتشر شده می کشد. گزارشی که از سوی National Institute of Standards and Technology منتشر و در آن منکر هرگونه ماده انفجاری شده بود.

نیلس هاریت می گوید: در میان گرد و غباری که بر خیابان ها و خانه های نیویورک پاشیده شده نزدیک به دو تن نانوترمیت یافته ایم.

این اثر پژوهشی در دانمارک بازتاب فراوانی داشته و روزنامه های معروف این کشور در باره آن مقالاتی به چاپ رساندند.

Jyllands-PostenPolitiken - Ekstra BladetIngeniøren 

نیلس هاریت درباره نانوترمیت می گوید

1 Comment:

  1. جهانگرد said...
    سلام
    فکر کنم بیست سی سالی لازم باشه تا تمامی جوانب این واقعه فجیع تارییخی روشن شود

Post a Comment




 

این جا | @